Thursday, February 12, 2009

Sales Kick Off Seminar@Krabi Thailand

Posting kali ni is all about Seminar yg aku attend di Krabi, Thailand last week. Actually pada 06 Febuari yg lepas aku telah terpilih untuk mengikuti seminar yang di anjurkan oleh kampeni aku. Aku ni kira antara yg bertuah la kerana terpilih mengikuti seminar ni coz bukan senang nak follow seminar yg dianjurkan oleh kampeni aku ni coz antara syarat utama untuk mengikuti Sales Kickoff Conference ni ialah seseorang itu mestilah achive sales target mereka above 100% baru leh ikut. Nasib aku kira baik walaupun aku x buat sales tapi dapat ikut coz aku terpilih untuk menjadi komiti dalam meluahkan idea2 kreatif untuk dipersembahkan semasa seminar. Sorry kalau entry kali ni agak lambat coz bila balik dari Krabi Thailand on 09 febuari 09 isnin aku x berapa nak senang untuk update blog ni, masa di Krabi ingatkan nak posted la beberapa gambar tapi x sompek nak buek la coz terlalu bz dengan kerja2 yg di tugaskan di sana.
Berbalik semula kepada tajuk kali ni, kami semua bertolak dari LCCT Sepang menggunakan penerbangan Air Asia flight no AK862 tepat jam 12.05 tgh hari dan selamat sampai di Krabi International Airport jam 12.25 tgh hari waktu Thailand. Perjalanan mengambil masa 1 jam 25 minit. Alhamdulillah semasa penerbangan kami tiada sebarang masalah yg tidak di ingini. Setibanya kami di Krabi Thailand kami telah disambut oleh Tour Guide di sana & ditempatkan di dalam bas yg di sediakan untuk di bawa ke Restoran untuk makan tengah hari. Antara VVIP yg mengikuti rombongan kami termasuk Pengerusi Eksekutif Kumpulan Utusan iaitu Tan Sri Mohamed Hashim Ahmad Makaruddin & isteri, Pengarah Eksekutif Kumpulan Utusan En. Mohd Nasir Ali & isteri, Ketua Pegawai Kewangan Wan. Nor Asmah Wan Ismail, Pengurus Besar Kumpulan Pengiklanan En Adi Satria Ahmad dan semua bos2 Utusan Media Sales Sdn Bhd serta Utusan Airtime Sdn Bhd.
Kita layan dulu gambar nanti aku sambung balik...Layaaaannnnn....


sampul yg tertera nama aku


pasport aku


on board AK862 bersedia ke landasan


shopping with Air Asia.com


Air Asia .Com


cabin crew - Lydia


berada di ketinggian 34000 kaki dari aras laut


on board AK862-layan paper la...


berita hangat 06/02/09 Utusan Malaysia


kepulan awan mengindahkan ciptaan Yang Maha Esa


permandangan sblm mendarat di Krabi...


on the way to imigresen check point...

1 comment:

  1. Sales seminars are one of the best ways to expand your list of contacts, learn new methods and trends, meet successful sales professionals like yourself, and become motivated to succeed. Plan ahead, stay on task, and don’t forget to take notes and you will be able to maximize your time.

    ReplyDelete